Klantenservice
BEZORGING
Waar kan ik mijn bestelling van HeftruckDiscounter laten bezorgen?
U kunt uw bestelling overal in Nederland en België laten bezorgen.
Wat rekent HeftruckDiscounter voor transportkosten?
De transportkosten verschillen per bestelling, op basis van het product en afstand. Meer informatie over de transportkosten kunt u teruglezen bij het moment van de bestelling.
Hoe verloopt de communicatie nadat ik een order heb geplaatst?
Nadat u uw order heeft geplaatst, ontvangt u een e-mail met een bevestiging en overzicht van uw bestelling. Indien er onverhoopt een product niet op voorraad is of in geval van andere wijzigingen sturen wij u een mail of nemen wij contact met u op.
Hoe verloopt de facturering bij een bestelling?
Het factuur (pdf) ontvangt u op het moment dat u uw bestelling heeft betaald.
Wie bezorgt de bestellingen van HeftruckDiscounter?
Wij werken samen met diverse betrouwbare transporteurs. Allen leveren zij de bestelling in goede orde af.
Kan ik mijn bestelling naar het buitenland laten verzenden?
Momenteel verzenden wij alleen naar Nederland en België.
Waar kan ik mijn orderstatus vinden?
Log in bij “mijn account” op HeftruckDiscounter. Vervolgens klikt u op het tabje ‘mijn orders’. U krijgt een overzicht te zien van openstaande orders en reeds afgeronde bestellingen. Bij iedere order vermelden wij de orderdatum, het ordernummer, betaal- en leverstatus.
Kan ik op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen?
Ja, dat is mogelijk. U kunt tijdens het bestelproces zelf kiezen voor een bezorgadres dat afwijkt van het factuuradres. De bestelling zal dan naar het ingegeven adres worden verstuurd, terwijl u de bestelling gewoon betaalt.
MIJN ACCOUNT
Wat zijn de voordelen van een eigen account?
• Snel en eenvoudig bestellen bij HeftruckDiscounter doet u via een eigen account.
• U hoeft niet elke keer uw gegevens in te voeren.
• U heeft direct inzicht over de bestelstatus en uw bestelhistorie.
Hoe maak ik een account aan?
U kunt zich registeren bij ‘mijn account’.
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Binnen uw account kunt u op eenvoudige wijze uw gegevens aanpassen. U dient daarvoor in te loggen in uw account. Klik vervolgens op ‘accountgegevens”, waarna u uw gegevens kunt aanpassen.
Inlognaam vergeten?
Onder het invulveld voor de inlognaam, klikt u op de link “Inlognaam vergeten?”. U ontvangt na het invullen van het juiste e-mailadres een mail met uw inlognaam.
Wachtwoord vergeten?
Onder het invulveld voor het wachtwoord, klikt u op de link “Wachtwoord vergeten?”. Vervolgens wordt een nieuw wachtwoord naar uw e-mail adres is gestuurd., waarmee u kunt inloggen. Vervolgens adviseren wij u om het automatisch gegenereerde wachtwoord aan te passen naar een persoonlijk wachtwoord.
Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
U kunt uw wachtwoord wijzigen in uw account onder het kopje ‘accountgegevens’.
Hoe gaat HeftruckDiscounter om met mijn gegevens?
Uw accountgegevens beheren wij zorgvuldig. Uw gegevens worden veilig bewaard en worden nimmer verstrekt aan een derde partij zonder uw toestemming. Onze website is beveiligd door middel van HTTPS tegen hackers en pogingen tot gegevensdiefstal.
BESTELLEN
Ik wil een product bestellen. Hoe gaat dat?
Om producten in de HeftruckDiscounter webshop te bestellen, is het niet verplicht om een account aan te maken. U kunt ook bestellingen plaatsen zonder account. Wij adviseren u echter wel om een account aan te maken, omdat dit diverse voordelen biedt. Tijdens het bestellen is het nog mogelijk om een account aan te maken. De bestelprocedure verloopt als volgt:
Stap 1: In de winkelwagen
Nadat u uw keuze voor een product heeft gemaakt, klikt u op “In winkelmand”. Hierdoor word het toegevoegd aan uw winkelmand. Door naast de menubalk op het knopje ‘Items’ te klikken, komt U terecht in de winkelmand met daarin een overzicht van de toegevoegde producten en de uiteindelijke prijs. Onderaan vind u een linkje met ‘Doorgaan naar afrekenen’, waarmee u uw bestelling kunt voltooien.
Stap 2: Gegevens invoeren/account aanmaken/inloggen
U wilt afrekenen. U kunt daarvoor over een account aanmaken. Beschikt u al over een account dan dient u in te loggen met uw inlognaam en wachtwoord. Deze stap wordt overgeslagen indien u al was ingelogd tijdens het winkelen of als u zonder account wilt afrekenen.
Stap 3: Keuze afwijkend bezorgadres
U bent klaar met winkelen en heeft op “doorgaan naar afrekenen’ geklikt. In deze stap vult u uw gegevens in of controleert u of ze er juist instaan. Ook geeft u eventueel een afwijkend bezorgadres op als deze afwijkt van het factuuradres. Ga naar de volgende stap door op “bestelling plaatsen” te klikken.
Stap 4: Keuze betaalwijze
In deze stap vragen wij u om nogmaals het aflever en factuuradres te controleren om vervolgens een keuze te maken voor de door u geprefereerde betaalwijze. Nadat u voor Ideal heeft gekozen, selecteert u uw bank.
Stap 5: Afrekenen
Heeft u uw bank gekozen, dan wordt u in een nieuw tabblad doorverbonden via MOLLIE payments naar uw bank.
VOORWAARDEN, RECHTEN EN PLICHTEN
Wat zijn de algemene voorwaarden van HeftruckDiscounter?
Onze algemene verkoopvoorwaarden vindt u hier.
Wat zijn cookies?
Als u onze website HeftruckDiscounter bezoekt, wordt er een cookie naar uw computer gestuurd. Dit gebeurt niet alleen bij HeftruckDiscounter, maar op bijna elke website/webshop. Deze cookies verzamelen informatie over de bezoekers van de website. Met deze informatie is het voor ons mogelijk om de website continu te verbeteren.
Waar worden cookies voor gebruikt?
Wij vinden het belangrijk dat wij u als bezoeker herkennen, zodat wij u nog beter van dienst kunnen zijn. Een cookie helpt ons daarbij. Voor onze webshop zijn cookies zelfs noodzakelijk om de webshop goed te laten functioneren. Enkele voorbeelden van het nut van cookies; het bewaren van onderdelen in uw winkelmandje, er voor zorgen dat u ingelogd blijft op onze website en onthouden welke producten in onze webshop voor u relevant zijn.
Hoe wordt mijn privacy gewaarborgd met betrekking tot cookies?
Veruit de meeste cookies worden automatisch verwijdert van uw pc op het moment dat u onze website verlaat. Andere cookies blijven langer actief, bijvoorbeeld om ingelogd te blijven. U kunt te allen tijde de cookies uitschakelen via uw browser. Voor meer informatie over uw privacy verwijzen we u naar ons privacy beleidsdocument.
Kan ik cookies in- en uitschakelen?
Via uw browserinstellingen is het mogelijk om de cookies uit te schakelen. Bij de meeste browsers klikt u op Help? voor meer uitleg over uw cookie-instellingen. Indien u besluit cookies uitschakelt, werken de meeste websites niet meer naar behoren.
BETAALMETHODEN
Welke betaalmogelijkheden biedt HeftruckDiscounter?
U kunt betalen door middel van:
• iDeal: een makkelijke, snelle en betrouwbare oplossing. U kiest de gewenste bank en uw wordt doorgelinkt naar de website van uw eigen bank. U bestelling kan al binnen een minuut betaald zijn. Zodra wij melding krijgen van Ideal dat de betaling verricht is, ontvangt u van ons een bevestigingsmail.
RETOURNEREN
In welke gevallen mag ik onderdelen retourneren?
Indien het onderdeel in beschadigde staat is aangeleverd is, kunt u het product zonder bijkomende kosten retour zenden. Heeft de beschadiging op een later moment dan de levering plaatsgevonden, dan kan het zijn dat wij kosten voor waardevermindering in rekening brengen. Voor het retourneren dient u altijd eerst contact op te nemen met info@heftruckdiscounter.nl
Bij schade aan de verpakking en/of een ontoereikend aantal pakketten dient u dit op het ogenblik van levering van de producten op de vrachtbrief te melden, indien voorhanden. U licht HeftruckDiscounter hierover schriftelijk in, of per e-mail verzonden binnen de twaalf (12) uur na de levering van de producten. Verborgen gebreken dienen door u binnen een termijn van acht (8) werkdagen nadat u deze gebreken heeft vastgesteld of normaliter had moeten vastgesteld hebben, per aangetekend schrijven aan de verkoper meegedeeld te worden en in ieder geval binnen een termijn van drie (3) maanden na de datum van levering van de producten. Voor de gebruikte / gereconditioneerde producten betreft, staat HeftruckDiscounter bovendien slechts in voor die verborgen gebreken die dermate de essentiële componenten van de producten aantasten en u verplichten tot dermate ingrijpende herstellingen dat u bij kennis van deze verborgen gebreken nooit de overeenkomst zou gesloten hebben.
Mag ik bestelde onderdelen ongeopend in de verpakking retour zenden?
Het staat u vrij om onderdelen in een ongeopende verpakking te retourneren. U kunt zich als bedrijf echter niet beroepen op het herroepingsrecht van 14 dagen bij het kopen op afstand. Het herroepingsrecht is in het leven geroepen speciaal voor consumenten. Zij geldt dus niet wanneer u als ondernemer een onderdeel op afstand heeft gekocht. In dat geval gelden de algemene regels voor (koop)overeenkomsten uit boek 6 en 7 van het Burgerlijk Wetboek. Indien u binnen 3 werkdagen een product in ongeopende verpakking aan ons retourneert, dan crediteert HeftruckDiscounter de waarde van de bestelde goederen.
Indien de oorzaak van de foutieve levering niet bij HeftruckDiscounter ligt, zullen de verzendkosten niet vergoed worden en indien deze niet berekend waren bij de bestelling, deze in mindering gebracht worden op het te crediteren bedrag.
Indien u na 3 dagen het product in ongeopende verpakking aan ons retourneert is het aan HeftruckDiscounter te beoordelen welk percentage van de aankoopwaarde wordt gecrediteerd met een minimum van 20%. Daarbij zal gekeken naar de termijn waarbinnen het product aan ons is geretourneerd. Heeft u de verpakking van het product geopend, dan zal te allen tijden maximaal 80% van de aankoopwaarde worden gecrediteerd, waarbij ook eventueel de eventueel niet in rekening gebrachte verzendkosten* in mindering worden gebracht op het te crediteren bedrag.
Hoe stuur ik een product retour?
Indien u een onderdeel wenst te retourneren is het belangrijk dat u deze goed verpakt, zodat wij het product in onbeschadigde staat ontvangen. Wij raden u aan om daar waar mogelijk de originele verpakking te gebruiken. Belangrijk is dat u de originele, door ons meegezonden factuur mee terug zendt.
Wat is het adres waar ik de onderdelen naar kan retourneren?
HeftruckDiscounter o.v.v. Retourzending Industrieweg 20-22. 2921LB-Krimpen aan den IJssel | Nederland
Wie betaalt de verzendkosten van een retourzending?
Indien u het bestelde onderdeel in beschadigde staat heeft ontvangen of het een verkeerde levering door HeftruckDiscounter betreft, neemt HeftruckDiscounter de kosten van transport voor haar rekening. In alle andere gevallen moet u zelf de transportkosten betalen van het retourneren en weer opsturen van het vervangende item. Neemt u alvorens u het onderdeel retour zendt, contact op met de klantenservice (info@heftruckdiscounter.nl).
Krijg ik automatisch een vervangend onderdeel als ik een verkeerd onderdeel heb ontvangen?
Een foutieve levering ruilen wij altijd kosteloos voor u om, indien de foutieve levering aan HeftruckDiscounter te wijten is. De foutieve levering dient u retour te zenden, nadat u contact heeft gehad met de klantenservice (info@heftruckdiscounter.nl). De klantenservice regelt dat u zo snel mogelijk het juiste product in huis heeft. Indien u van oordeel zou zijn dat de aan hem geleverde nieuwe producten niet-conform met de bestelling zijn of door zichtbare gebreken zijn aangetast, dient u hierover een schriftelijke klacht over te maken aan HeftruckDiscounter uiterlijk binnen 48 uur na levering van de producten. Indien HeftruckDiscounter na het verstrijken van deze termijn geen schriftelijke klacht van u heeft ontvangen, wordt geacht dat u de producten te hebben aanvaard.
Is het wijzigingen en annuleren van een bestelling mogelijk?
Afhankelijk van het moment van wijzigen of (gedeeltelijk) annuleren van de bestelling is het mogelijk om de bestelling om te zetten. Wij brengen hier geen extra kosten voor in rekening. Zodra de onderdelen aangemeld zijn bij de transporteur/vervoerder is het niet meer mogelijk om uw bestelling te wijzigen of (gedeeltelijk) te annuleren. U kunt het annuleren contact opnemen met HeftruckDiscounter op telefoonnummer +31 (0)85-0190130.
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Het is niet mogelijk om zelf uw bestelling te annuleren. Om een bestelling te wijzigen of (gedeeltelijk) te annuleren neemt u zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als uw order nog niet is aangemeld bij de transporteur/vervoerder, kunnen wij de gewenste veranderingen nog doorvoeren. Het niet meer kunnen wijzigen of (gedeeltelijk) annuleren valt niet in de categorie foutieve bestelling.
Wat doet HeftruckDiscounter bij een geannuleerde bestelling?
Zodra u uw bestelling heeft gewijzigd of ( gedeeltelijk) geannuleerd, sturen wij u een e-mail. Een van onze medewerkers neemt, indien nodig, zo snel mogelijk contact met u op.
GARANTIE, REPARATIE EN RUILENCONTACT
Welke garantietermijn geldt er op onderdelen van HeftruckDiscounter?
HeftruckDiscounter hanteert standaard een garantietermijn van 6 maanden op alle nieuwe onderdelen, tenzij anders vermeldt. Afhankelijk van het onderdeel of accessoire kan een meerjarige garantietermijn van toepassing zijn.
Bij gebruikte artikelen maakt u zelf de keuze in het menu of u het artikel met of zonder garantie koopt. Indien u kiest voor een pakket zonder garantie, vervallen eerder vermelde garantiebepalingen. Schade en storingen die veroorzaakt worden door onoordeelkundig gebruik, vallen ten aller tijden buiten de garantie.
Wanneer valt een reparatie onder de garantie?
Indien het defect aan het onderdeel een gevolg is van een fabrieksfout en het defect komt naar voren binnen de garantietermijn, dan zal HeftruckDiscounter het onderdeel repareren of vervangen. Defecten ontstaan als gevolg van normale slijtage vallen niet onder de garantie.
ADVIES, HULP, DIENSTEN EN CONTACT.
Heeft u algemene vragen?
Stel ze aan onze klantenservice. Telefonisch 085-0190130 of via email info@heftruckdiscounter.nl. Onze deskundige medewerkers zitten op werkdagen van 07:45 tot 16:45 uur klaar om uw vragen te beantwoorden.
Waar kan ik terecht voor technische vragen?
Voor al uw technische vragen kunt u onze helpdesk bellen 085-0190130. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 07:45 tot 16:45 uur.
Waar kan ik terecht voor klachten?
Klachten neem wij altijd serieus. Alleen door uw feedback kunnen we onze dienstverlening daar waar nodig aanpassen en verbeteren. Dus twijfel niet om uw klacht te melden bij onze klantenservice. Wij lossen het probleem zo snel mogelijk op. Onze deskundige medewerkers zitten op werkdagen van 07:45 tot 16:45 uur klaar om uw klachten zo snel mogelijk op te lossen.
Hoe lever ik feedback op de dienstverlening van HeftruckDiscounter?
Wij stellen uw feedback zeer op prijs. Negatief of positief, beide zijn zeer welkom. Na het ontvangen van uw bestelling kunt u een beoordeling achterlaten bij het bestelde product via de website.
Heeft HeftruckDiscounter ook een nieuwsbrief?
HeftruckDiscounter verstuurt geen nieuwsbrieven.
Op welke Social media is HeftruckDiscounter.nl actief?
Wij zijn actief op Facebook.
Kan ik in contact treden met HeftruckDiscounter via de social mediakanalen?
Wij adviseren om contact op te nemen met de klantenservice. Telefonisch: 085-0190130 of via email: verkoop@heftruckdiscounter.nl
Contactgegevens HeftruckDiscounter
HeftruckDiscounter
Industrieweg 20-22 | 2921 LB Krimpen a/d IJssel | Nederland
Telefoon 085-0190130 | E-mailadres: verkoop@heftruckdiscounter.nl
(Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag van 07:45 uur tot 16:45 uur)
KvK-nummer: 24298236| Btw-identificatienummer: NL814507013B01